FAQ

Frequently Asked Questions

Direktorat Konsuler, Subdit Ijin Tinggal : (021) 3441508, Ext : 3110
e-mail : ijin.tinggal@kemlu.go.id

Directorate of Consuler Affairs, Sub Directorate of Stay Permit: (021) 3441508 ext. 3110
email:ijin.tinggal@kemlu.go.id

Penerimaan Dokumen, setelah lolos verifikasi online : Senin-Kamis : 08.00 – 12.00 WIB
Penyerahan Dokumen, setelah proses cetak : Senin-Kamis : 13.00- 16.30 WIB , Jumat : 13.30 – 17.00 WIB

Document submission operational hour (all required documents must already been verified online before they can be submitted):
Monday-Thursday : 08.00 - 12.00 am
Friday : 01.30 - 05.00 pm

Akses hanya diberikan kepada para administrator Kedutaan, Organisasi Internasional dan Kementerian yang mengurus Ijin Tinggal.

Access is only granted to administrators for Foreign Missions Representatives, International Organisations and related ministries that handle Stay Permit application.

Tidak, hanya Ijin Tinggal.

No, only Residence Permit.

Maksimal 5 (lima) hari kerja dari pengajuan pertama, selama semua kelengkapan dokumen terpenuhi.

Maximum of 5 (five) days starting from the first application submission, provided you have completed all the required documents.

Iya.

Yes.

HURUF KAPITAL. Karena akan digunakan pada saat proses pencetakan stiker Ijin Tinggal.

Please write the information in CAPITAL LETTERS, since the information will be printed on the stay permit sticker.

Putih.

White.

Untuk izin tinggal, Silahkan klik disini.
Untuk ID Card, Silahkan klik disini.
Untuk Pengajuan Bebas Pajak dimuka dan restitusi, Silahkan klik disini.
Untuk Pengajuan Fasilitas Diplomatik Barang, Silahkan klik disini.
Untuk Pengajuan Fasilitas Diplomatik Rantor, Silahkan klik disini.

User Manual only available in Indonesian.
For Stay Permit, please click here.
For ID Card, please click here.
For Tax Exemptions and Reimbursements, please click here.
For Diplomatic Goods Services, please click here.
For Diplomatic Vehicles Services, please click here.